Public Protection Quanter Operatives Operators Industry-Public Security Agency's

Public Protection Quanter Operatives Operators Industry-Public Security Agency's

Ahad, 28 Oktober 2018

APAKAH KELEBIHAN SIJIL KEMAHIRAN KEBANGSAAN MALAYSIA CPO LEVEL 3,4&5

NOSS
STANDARD KEMAHIRAN PEKERJAAN KEBANGSAAN
(NATIONAL OCCUPATIONAL SKILLS STANDARD)
CLOSE PROTECTION OFFICER
LEVEL 3 , 4 & 5
Noss 3,4,5

Adakah anda sudah bersedia meneroka dunia baru?
Program CPO direka oleh Jabatan kemahiran malaysia,Kementerian Sumber Manusia Dan Kementerian Dalam Negeri untuk industri keselamatan awam negara dan individu yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai perlindungan keselamatan / aset keselamatan. Ia adalah untuk individu berorientasikan kerjaya. Perbezaan antara pengawal peribadi dan Pegawai Keselamatan Profesional? Pengawal peribadi dan Pegawai Perlindungan Profesional.

Calon Pengalaman
Calon mestilah mempunyai sekurang enam (6) bulan pengalaman pegawai perlindungan sepenuh masa (atau setaraf) atau pengalaman pegawai perlindungan separuh masa (atau setaraf). Individu yang didaftarkan ke dalam program latihan kursus yang diiktiraf juga layak untuk program ini.

Pendaftaran Pelajar
Pelajar boleh mengambil peperiksaan terlebih dahulu dan menerima sijil dipasaran. , memohon untuk mendapatkan sijil apabila mereka telah memperoleh pengalaman yang diperlukan mohon Program Skm dengan pusat latihan ditauliahkan TVET..
CPO yang berjaya mendapat dibahawa program ini meningkatkan prestasi kerja dan kenikmatan pekerjaan dengan memberikan pemahaman yang luas terhadap peranan, tugas dan tanggungjawab pegawai perlindungan. Pertumbuhan akademi profesional ini juga meningkatkan potensi kerjaya dan pendapatan.
Senarai separa perniagaan dan organisasi di mana Pegawai Perlindungan Bertauliah bekerja.

NOSS
Noss menawarkan versi perikat ke 3,4 dan 5. Pegawai Perlindungan Bertauliah (CPO) ke-3,4 dan 5 Edisi SKM,DKM,DLKM.. Program Edisi ke-3,4 dan 5 CPO menyediakan lulusan sijil kemahiran kebangsaan malaysia, diploma kemahiran malaysia dan diploma lanjutan kemahiran malaysia bidang pegawai perlindungan diiktiraf di peringkat antarabangsa. Kursus  ini menawarkan akses 24 jam sehari, 7 hari seminggu jumlah jam hampir 1400 jam. Contoh:Edisi ke-3 sahaja, Edisi ke-4 dan 5 sekurangnya 3000-5000 jam. Versi CPO menyediakan maklumat komprehensif yang terkini yang meningkatkan kemahiran pegawai perlindungan dan meningkatkan kecekapan mereka. Sistem penilaiyan menjejaki pencapaian pelajar dan mengekalkan data yang diperlukan untuk menyediakan pembelajaran berterusan yang lancar. Profesi keselamatan beroperasi dalam persekitaran yang sentiasa berubah dan mesti menyediakan pelbagai respon yang berpotensi untuk ancaman yang semakin berkembang dan semakin rumit. Globalisasi dan teknologi meningkatkan skop ancaman ini dan mempercepatkan kadar di mana ia berubah. Akibatnya, penyediaan keselamatan menjadi lebih rumit dan pengetahuan yang diperlukan oleh pengendali keselamatan, di mana-mana peringkat, telah berkembang denganpesat . Kursus ini akan meningkatkan kemahiran, pengetahuan dan kebolehan pegawai-pegawai perlindungan. Kursus yang sangat interaktif ini termasuk 12 unit yang merangkumi 45 bab Edisi-ke3. Setiap bab menyediakan aktiviti interaktif, pemeriksaan pengetahuan, dan meyampaikan kertas kajian dengan ujian akhir bab.

Kursus ini akan menyediakan calon-calon untuk Peperiksaan Akhir CPO yang termasuk dalam harga kursus. Semua bahan kursus sebelum peperiksaan akhir tetap disediakan untuk semakan pelajar pada bila-bila masa sebelum memulakan peperiksaan akhir. Calon yang berjaya menyelesaikan Peperiksaan Akhir CPO ke-3 layak meneruskan kursus versi 4 dan 5, bab peperiksaan akhir adalah..

Kertas kajian termasuk topik seperti:
Perancangan Kerjaya untuk Profesional Perlindungan
Intervensi Krisis Risiko Semasa
Pegawai Perlindungan sebagai Pemimpin
Pengurusan Risiko Keselamatan
Komunikasi Berkesan
Antiterrorisme dan Perlindungan VIP
Kesedaran Keselamatan perlindungan
Prosedur Jenayah dan Kejadian Insiden
Automasi dalam Operasi Perlindungan
Temubual dan Pertanyaan
Prinsip pasukan
Aspek Undang-undang Keselamatan Negara
Kawalan Jenayah Tempat kerja
Penggunaan Pasukan
Dasar Sistem Penggera
Keselamatan Taktik dan Pegawai Keselamatan
Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan dan Pegawai Perlindungan
Prosedur Penangkapan dan Tahanan
Pendekatan Semua Bahaya Letupan kepada Bahan Berbahaya
Perhubungan Manusia dalam Persekitaran Global
Keselamatan Maklumat dan Risikan
Etika dan Profesionalisme
Tempat Kerja dan Jenayah ancaman
Dan banyak lagi. Kaedah penghantaran tersedia untuk melengkapkan program Pegawai Perlindungan beriktiraf (CPO).

VERSI ONLINE(perangcagan jangaka pangjang)

Selaras dengan komitmen KDN dan KSM untuk menyampaikan arahan berkualiti menggunakan sistem penyampaian terbaharu yang terbukti, Pusat Latihan TVET akan menawarkan versi dalam talian program ini yang sentiasa popular. Ditambah kepada pendekatan berasaskan teks tradisional, versi ini membolehkan pelajar memilih pilihan latihan yang sesuai dengan keperluan peribadi dan gaya pembelajarannya. Versi dalam talian mengandungi maklumat yang sama dalam buku teks, jadi ia tidak memerlukan pembelian buku teks. Versi dalam talian mempunyai ujian sepanjang bahan bab. Peperiksaan akhir memerlukan pelajar hadir.

SESUAI PENGEDAR MASA DENGAN TRADISIONAL - KURSUS DIRUMAH / KURSUS KURSUS LUAR

Calon mesti meyediakan kertas kajian "Pegawai Perlindungan Profesional: Strategi Keselamatan perlindungan awam dan Keamanan “Praktikal dan Trend yang Muncul" dan berjaya menyelesaikan peperiksaan pertengahan tanpa pengawasan dan peperiksaan akhir dengan TVET yang hadir. Bahan yang termasuk dalam program ini termasuk buku teks Edisi ke-3,4 dan 5, jawapan akhir bab, peperiksaan interim yang diambil tanpa pengawasan yang gred TVET, dan peperiksaan akhir yang mesti mempunyai pelajar hadir. Versi mana yang Betul untuk Anda?

Bagi saya Versi berasaskan komputer berfungsi paling baik untuk orang yang selesa menggunakan komputer dan lebih suka bekerja pada komputer untuk menggunakan pensil dan kertas.

Versi berasaskan komputer membolehkan pelajar melatih dimana-mana sahaja, pada bila-bila masa. Apa yang diperlukan adalah komputer dan akses Internet. Versi berasaskan komputer berfungsi dengan baik untuk sesiapa sahaja yang cuba menyesuaikan diri dengan latihan yang sudah sibuk, terutama dengan waktu yang tidak teratur yang dapat membuat sukar untuk menghadiri latihan kelas. Pelajar boleh log masuk, laksanakan pelajaran selagi mereka mahu, kemudian log keluar kembali. Apabila mereka masuk semula, mereka meneruskan semula tempat mereka berhenti.

Program ini boleh dilaksanakan dalam persekitaran kelas dan digunakan untuk menambah program latihan yang sedia ada.

Setelah selesai program edisi skm pelajar berjaya menerima: Lanjutan VERSI 4 DAN 5
Apabila berjaya menamatkan Program Pegawai Perlindungan , termasuk mencapai peratusan minimum 78% peperiksaan akhir SKM , calon akan menerima: PENTAULIAHAN

Pegawai Perlindungan Bertauliah Kemahiran Kebangsaan Lavel 3
PENGIFTITAFAN ANTARABANGSA 

Notis:
Jabatan Pembangunan Kemahiran Kementerian Sumber Manusia, Malaysia All rights reserved. No part of this publication may be produced stored in data base, retrieval system, orinangy form by any means, electronic,mechanical photocopying, recording or otherwise without prior written permission from Department of Skills Development (DSD).

EXPIREINCE:
Pengalaman: 15 tahun pengalaman bekerja di Bodyguards Career / Pemasaran /pengurusan /Jurulatih Latihan Taktikal / Penyedia latihan Taktikal /Perundingan Perlindungan.
Mempunyai pengalaman bekerja dengan syarikat yang didaftarkan di bawah KDN, HRDF dan TVET.
Kemahiran: Boleh bekomunikasi dalam Bahasa Melayu. Bepengalaman dalam In House Training for Security Management, Perkhidmatan pemasaran Bodyguards,
Teknologi maklumat , Pengurusan Pejabat dan Pengurusan Kemudahan Sumber Manusia.
Bekelayakan: Kemahiran Komunikasi Pelangan15 tahun
Dalam Institusi Latihan: 5 tahun
Bekerja dengan syarikat yang didaftarkan di bawah HRDF: 5 tahun
Bekerja dengan syarikat yang berdaftar di bawah TVET: 1 tahun
Persijilan: Exe.Dip. Ppt. Ppl, D Sijil (PSMB): 5&1tahun

Tiada ulasan:

Blog : Lihat apa yang berlaku di dunia close protection

Belajar jadi 'bodyguards

Belajar jadi 'bodyguards MELINDUNGI orang kenamaan keutamaan tugas pegawai pengi...

Berita

https://drive.google.com/file/d/1OFHs-m1X31_kV9iMU2XEGOJ6KgCwsXBw/view?usp=drivesdk https://drive.google.com/file/d/1OFHs-m1X31_kV9iMU2XEGOJ6KgCwsXBw/view?usp=drivesdk